امروزه کسب وکارها شکل تازه ای یافته اند، کسب و کارهای زیادی را می شناسیم که در فضای اینترنت فعالیت دارند.
اهمیت داشتن یک وبلاگ برای یک کسب و کار به اندازه یک وب سایت تجاری مهم است. داشتن یک وبلاگ با اثبات اطلاعات مفیدی که مردم قبل از خرید محصول یا خدمات در مورد آنها تحقیق می کنند ، این مزیت را به شما می دهد که مخاطبانتان را در محل مناسبی از مسیر قبف فروش (sale funnel) قرار دهید.
وبلاگ نویسی یک روش خوب و مطمئن برای افزایش دسترسی به وب سایت و بهبود سئو سایت شما است. هرچه مطالب بیشتری در وبلاگ خود منتشر کنید ، توسط خزنده های (crawler) موتورهای جستجوی محتوا شناسایی و فهرست بندی (index) خواهید شد.
وبلاگ نویسی چیست و از چه زمان آغاز شده است؟

نمونه یک وبلاگ قدیمی
وبلاگ ها در سال 1994 شروع به کار کردند ، در آن سال ها وبلاگ ها بیشتر شبیه به دفتر خاطرات نویسنده ها بودند. آنها در مورد زندگی روزمره یا فعالیتهای خود مطلب می نوشتند.
سپس ، افراد توانایی ارتباط با یکدیگر را از این طریق مشاهده کردند و پس از آن، جهان لذت بخش وبلاگ نویسی متولد شد.
امروزه ، وبلاگ ها بیشتر شبیه وب سایت ها یا صفحات وب هستند که به طور مرتب به روز می شوند.
بطور معمول نحوه نمایش مطالب وبلاگ ها از قدیمی تر به جدید است که مطالب جدید در ابتدا نمایش داده خواهد شد. وبلاگ ها می توانند اهداف شخصی یا نیازهای تجاری را برآورده کنند.
5 دلیل مهم : چرا به وبلاگ نیاز دارید؟
1 . درباره محصولات خود توضیح دهید
وبلاگ ها محل مناسبی برای توضیحات و آموزش دقیق درمورد ارزش واقعی کالاها و خدمات هستند .
به عنوان مثال ، شما می توانید آموزش های مربوط به موارد مصرف محصولات خود را بنویسید، در مورد مزایا بحث کنید یا راهنماهای ساده و همه فهم ، برای درک «تخصصی» خدمات خود را ارائه کنید.
تولید این نوع محتوا توسط شما می تواند اعتبار کسبوکار شما را در بازار افزایش دهد. چرا که شما را به عنوان مرجعی برای حل مشکلات و یافتن پاسخ ها در زمینه ی کاری شما، قرار میدهد.
این کار نه تنها باعث افزایش آگاهی میشود(نشر دانش)، بلکه با تولید پست های تخصصی تر می توانید ایده های تولید محتواهای بیشتری را بپرورانید.
2.وبلاگ ها امکان ارتباطات اجتماعی را فراهم می کنند
وبلاگ نویسی راهی آسان برای افزایش احتمال و امکان «دیده شدن» در شبکه های اجتماعی است.
هر بار که یک پست وبلاگ منتشر می کنید، در حال تولید مطالبی هستید که افراد می توانند به سرعت در رسانه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، توییتر ، فیس بوک و لینکدین به اشتراک بگذارند. این کار باعث افزایش میزان مواجهه کسب وکار با مخاطبانی می شود که ممکن است از آنها آگاهی نداشته باشید.
ااشتراگ گذاری مطالب وبلاگ شیوه مناسبی برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی است.
3.تقویت SEO وب سایت
سئو فرآیند پیچیده و زمانبری است که دارای مؤلفه های بسیار زیادی هم از نظر فنی و هم از نظر محتوایی است که نیازمند مداومت و پشتکار است. در سالهای اخیر، موتورهای جستجو اهمیت ویژه ای برای وبلاگ ها به عنوان محل های تولید دانش، قائل شده اند. ایجاد وبلاگ یا احیای وبلاگ های قدیمی میتواند به وب سایت ها در کسب امتیاز بر روی کلمه های کلیدی مربوط به کسب وکار خودشان نزد موتورهای جست جو کمک کند.
وبلاگ راهی تقریباً آسان و کم هزینه برای بخشی از فعالیت های محتوایی مرتبط با موتورهای جستجو (SEO) است.
4.در زمینه ی کار خود، متخصص شوید
با وبلاگ نویسی در وب سایت کسب وکارتان ، خود را به عنوان مرجعی در حرفه خود معرفی خواهید کرد.
به عنوان مثال اگر کسب وکاری مرتبط با مشاوره پروژه های بزرگ یا مانند آن دارید، می توانید با تولید مطالب تخصصی و ارائه تجربیات خود در آن زمینه ی خاص، خود را به عنوان یک متخصص باتجربه معرفی کنید.
باید در پست های به اشتراک گذاشته شده، امکان دریافت سوالات، نظرات و انتقادات مخاطبان وجود داشته باشد تا با پاسخ دهی و راهنمایی مناسب، مخاطبانتان را تحت تأثیر قرار دهید.
هرچه مطالب وبلاگ شما، بهتر باشد، می تواند آن مطلب را به محلی برای مراجعه مخاطبان در آن موضوع خاص در فضای اینترنت کند.
5.کسب وکارتان را به روز نگه دارید
به غیر از وب سایت شما ، وبلاگ یک روش عالی برای به روز نگه داشتن اطلاعات مخاطبان در مورد صنعت و تجارت شما است.در حالی که یک وب سایت می تواند از نظر محتوا و لحن رسمی تر باشد ، وبلاگ امکان قابلیت انعطاف پذیری بیشتری دارد و می تواند با مخاطبان به شیوه ای دوستانه ارتباط برقرار کند. وبلاگ را به عنوان محلی برای ارتباط مستقیم با مخاطبان و ارائه آگاهی در مورد محصولات و خدماتتان قرار دهید آن گاه وبلاگ کمک می کند تا چهره ی دلپذیرتر و قابل قبول تری از آنچه که در وب سایتتان معرفی کرده اید ارائه دهید.
نتیجه:
از آنجایی که ایجاد وبلاگ در فرآیندهای بازاریابی در دسته «تولید محتوا» قرار میگیرد و تولید محتوا برای هر کسب وکار مانند نفس کشیدن در فضای بازار است، همانطور که مزایای تنفس به 5 مورد خلاصه نمیشود، مزایای وبلاگ نویسی هم به این موارد محدود نخواهد شد. وبلاگ نویسی نه تنها به شما در ایجاد اعتماد به نفس و ارتباط با مخاطبان هدف کمک می کند ، بلکه به عنوان یک کاتالیزور برای سایر استراتژی های بازاریابی شما نیز عمل می کند.این به عنوان پایه ای برای تبلیغات آنلاین برند شما نیز عمل می کند ، بنابراین توجه ویژه به آن می تواند به کسب و کارتان کمک شایانی کند.